Adopteer of schenk een boom
Een uniek en duurzaam aandenken aan een geliefde

Adopteer of schenk een boom

Om de toekomst van het museum te kunnen veiligstellen, hebben soortbehoud en uitbreiding van onze levende collectie onze constante zorg en aandacht. Dat kost geld, evenals het verjongen van de collectie met de aankoop van jonge museale exemplaren. Daarom biedt het Bomenmuseum particulieren en bedrijven de mogelijkheid om een eigen (gedenk)boom te adopteren of te schenken.

Adopteert u een boom, dan bedragen de adoptiekosten vanaf € 150,00 per jaar voor een periode van drie jaren. U ontvangt hiervoor een adoptiebewijs met daarop de locatie van de boom in het Bomenmuseum. Schenkt u een jonge boom, dan kan dat voor een bedrag vanaf € 250,00. De hoogte van het bedrag hangt af van de soort en de leeftijd. De boom wordt in het jaar van schenking geplant. U wordt uitgenodigd om mee te helpen met het planten. Een bijzonder aandenken aan een dierbare of aan een speciale gebeurtenis.

Aanmelden voor adoptie of schenking

Uniek en duurzaam aandenken

Het adopteren van een bestaande boom en het schenken van een nieuwe boom leveren veel op. De jonge, groeiende bomen nemen CO2 op uit de lucht en dat is goed voor het klimaat. Bovenal helpt u met uw adoptie of schenking mee om het Bomenmuseum en zijn bijzondere botanische erfgoed in stand te houden. Een uniek cadeau voor uzelf of een ander.

De selectie van bomen die voor schenking of adoptie in aanmerking komen, vindt plaats door het Bomenmuseum. Uit die ruime selectie kunt u een keuze maken.

Aanmelden voor adoptie of schenking

Adopteer of schenk een boom

In het aanmeldformulier kunt u een keuze maken voor adoptie en/of schenking. Wij nemen dan spoedig contact met u op om het vervolg van uw adoptie of schenking te bespreken.

De selectie van bomen die voor schenking of adoptie in aanmerking komen, vindt plaats door het Bomenmuseum. Uit die ruime selectie kunt u een keuze maken tijdens een persoonlijk bezoek aan het Bomenmuseum.

Het is niet de bedoeling om gedenktekens of andere voorwerpen op of nabij geadopteerde of geschonken bomen aan te brengen.

Volgens de privacy wetgeving gaan wij zeer zorgvuldig om met uw persoonlijke gegevens. Meer info hierover kunt u lezen bij Contact & Privacy.

De heer | mevrouw (maak een keuze)
De heer
Mevrouw